Najdeš tu můj život,moje záliby,návody,recenze,novinky ze všech koutů ale hlavně kus mě.

Jak se chová patnáctiletý člověk v dnešní době?..

19. května 2014 v 17:11 | NikiScary |  in my Brain..
Ohayou minna!:)

Poslední dobou stále přemýšlím nad tím,jak přemýšlím já a jak přemýšlí lidi okolo mě.
Jsou tu různé druhy přemýšlení u mých vrstevníků,sem tam se najde i někdo kdo bere věci jako já,
ale bohužel si ted' často všímám,že převládá většina těch,kteří..

na vše kašlou tím stylem,že pokud jim nejde "o krk",nehodlají se snažit a to v ničem.
Jak ve škole,tak jinde..hledají jakýkoli způsob jak obejít snahu,ale hlavně to zkrátka mít hotové.
Opsat vše od ostatních a nebo z klíče,stáhnout z netu,nebo radši neudělat vůbec.

Jediné čemu se dokáží zasmát jsou pervezní věci,nebo někým vypuštěné hlášky youtuberů
+ si při tom připadají,jako by byli vlastně šíleně "rebelsky awesome".(snad víte jak to myslím)
Jasně,nemám nic proti ytberům,ráda se na nějaký videa podívám,když je čas..
také jsem na svoje vzezření docela pořádný hentai (úchyl),
ale když se to stane v podstatě náplní vašeho života,
či jediným tématem rozhovorů,přestávám si mít s těmi lidmi co říct
(problém je,že hledám chybu spíš v sobě..asi bych měla víc sjíždět ytb abych byla "cool")

Další jsou tu holky,které se doma hroutí,či dokonce řežou kvůli konci týden trvajícího vztahu.
Někdy jsou ty vztahy dokonce tak "vážné",že se ti dva ještě ani naživo neviděli.
Ano,vím jaký to je se zamilovat před internet,
prošla jsem si tím,chovala jsem se šíleně,ale bylo mi 11.

Pak jsou tu lidi,kteří si myslí že sežrali svět a když na jejich povíšenost někdo upozorní,cítí se dotčení a vyřeší to tak,že ty skončíš v jeich hlavě jako ten zlý.
Jsou vám schopní neustále vtloukat do hlavy chyby ostatních lidí,
dokonce mi někdy příjde,že jim to dělá šíleně dobře
a navyšuje to jejich,už tak dost vysoké ego.
Jsou schopní zkritizovat vše,co na vás vůbec je..
at' už jde o vaše vztahy s ostatními,oblečení,vzhled,záliby,zkrátka "kdo chce psa bít.."

Dále kolem sebe vidím lidi,kteří se stále snaží jen slepě zařadit.
Pokoušejí se všemi možnými způsoby zapadnout do kolektivu,či nějaké skupinky,
a tak jsou schopní se kvůli tomu i od základů změnit,naučit se napodobit váš styl oblékání,či začít poslouchat hudbu,kterou máte rádi a nebo prostě zkopírovat cokoli,co uděláte,jen aby jste měli pocit,že právě tenhle člověk vám rozumí a máte toho s ním hodně společného.
Horší je,že když si na takové lidi dáte pozor,
časem zřetelně uvidíte jak se jim mění názory podle situací.

Znám i lidi,kterým se nelíbí nic,at' už máte na sobě,vedle sebe,či pod sebou cokoliv:D
Zkrátka jakmile nejste stejní jako oni (většinou je to ten daný normál) jste špatní.
Nejlepší by tedy asi bylo,kdyby jsme všichni byli ovečky ve stádě,stejní ale přeci normální:)

A potom je tu ten typ,který vídám nejčastěji..
možná je to tím,že v mém věku je asi normální být takový a já jsem ta divná.
Jde o lidi,kteří ráno vstanou,jdou do školy,odsedí si pár hodin,jsou až zbytečně hnusní na učitele (připadají si u toho asi celkem na výši),je jim jedno že jim tam skáčou trojky,čtverce..
na střední jdou tam,kam je nejsnadnější se dostat,protože by se přece nenamáhali.
Příjdou domů,sednou za pc..projedou fb,projedou ask,zahejtujou si pod anonymem na pár lidí,napíší pár svým "fbfriendům" k fotkám jací jsou "úžasní a krásní♥♥♥",potom se taky vyfotí aby nachytali pár těch lajčíků..domluví si venek,jdou se do obchodu fotit do kabinek,nebo ven si zapálit,příjdou večer domů,nachystaj si školu a napíšou statůsek,jak se musí učit a jak je to strašný,nejlíp si do něj hodí nějaký pocit jako "cítí se rozzlobeně"..snad se něco naučí a jdou dál sedět u fb,lajkovat asky ostatním až do bloku a jdou spát.
Další den to jede podobně a ten další taky,taky..

Je možné,že jsem vážně ta zvláštní,protože tohle je možná klasický obraz 15cti letého člověka,
ale já bych takhle žít nechtěla a jsem ráda za to jaká jsem:)

Ps: Nemyslím si,že všichni jsou takoví,to rozhodně ne:)
Článek není napsán kvůli nenávisti k patnáctiletým a okolí tohoto věku,je to proto,že mezi takovými lidmi jsem prakticky denně,takže si toho hodně všímám.
(Též je mi 15 a cítím se jako mimo tuhle planetu)
Jaké typy znáte a jací jste vy?^^


 

20 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 SAYMYNAME BITCH SAYMYNAME BITCH | 19. května 2014 v 18:30 | Reagovat

na vše kašlou tím stylem,že pokud jim nejde "o krk",nehodlají se snažit a to v ničem. :D Mám to rád

2 yu-ya yu-ya | 23. května 2014 v 18:12 | Reagovat

Jé, zrovna včera jsem pomáhala spolužačce "řešit" problém života...
"On mě nemá rád, on se se mnou nebaví! Já se kvůli němu řežu, a on se se mnou nebaví! A tamten mi řekl, že vypadám jako k*rva! A on se se mnou nebaví! Já se zabiju!"
...potom za ním šla a řekla "ahoj" a najednou se s ní baví! :O *potlesk pro větší zázrak než vyléčení vážného onemocnění*

Takových lidí je strašně moc. A ne jen patnáctiletých. Když se kouknu na šesťačky od nás ze školyy, kterým je kolikrát i jedenáct a jejich náplň života je kouřit, hulit, lít do sebe alkohol a pak se natočit nahé a hodit to na youtube... :-!

Neříkám, že právě teď nesedím u počítače. Jo. Přiznávám se, patřím mezi ty, co umí u téhle věci strávit sakra dlouhou dobu. Koho by taky nebavilo se dívat na anime, chatovat s kamarády, nebo si jen tak psát na blog. :-D
Na druhou stranu, stejně dlouho strávím i u jiných aktivit, jako je kreslení, čtení, nebo prostě jdeme s kamarády na kolo nebo běhat :))
Jinak...moc hezky napsáno :))

3 NikiScary NikiScary | Web | 23. května 2014 v 20:37 | Reagovat

[2]: Přesně takhle jsem to myslela,jsem moc ráda,že to někdo pochopil a dokonce se mu to líbí:O :)) Dnešní doba je bohužel taková a můj článek to bohužel nezmění:I Děkuji:))

4 Takara Takara | Web | 2. června 2014 v 10:35 | Reagovat

8-O To jsou radosti mladého života...Tvůj článek mě trošku rozesmutnil (mám pocit staroby ač mi 15 bylo 11let zpátky), protože si říkám: "Hm, tohle za nás bylo trošku jinak, tohle nebylo zas v takové míře a pro kraviny (např.řezání, emo teprve v ČR začínalo a nejdříve to nebylo o řezání, to přišlo až později)" Po přečtení tvého článku si připadám jako důchodce... :-D

5 May May | Web | 2. června 2014 v 10:47 | Reagovat

Dneska jsou mladý lidi prostě jiný. Žijem na internetu. Všechny důvěrný a hluboký konverzace se přesunuly do chatovacích okýnek, morální váha člověka se měří podle lajků a komentářů u fotek, cvičíme a sportujeme jen abysme vypadali líp a mohli si zapíchat s víc lidma a jedinou zábavou je chlastání v pátek večer, protože střízlivá realita už se omrzela.

6 Will-R Will-R | Web | 2. června 2014 v 11:14 | Reagovat

take ako ty :-D strašne trápna je táto doba :D ja si niekedy myslím no vlastne už si pri niektorých ludoch nemyslím nič :-D  :-D  :-D ja som rada, že nepatrím ani k 1 skupinke a som sama sebou ;-)

7 anlia anlia | E-mail | Web | 2. června 2014 v 12:39 | Reagovat

Každý jsme nějaký a když se ohlédnu zpět, ani já jsem rozhodně nebyla dokonalá. Každopádně doufám, že už jsem z tohohle chování vyrostla! ;)

8 L. L. | 2. června 2014 v 12:53 | Reagovat

A pak jsou lidi jako ty, co si myslí že jsou jeidní co vidí ty debily kolem, že jsou hrozně jiný a hrozně vyspělý a vidí všechny hrůzy světa a všemu rozumí.

9 Maya Maya | Web | 2. června 2014 v 12:55 | Reagovat

Ja s tebou môžem jedine súhlasiť. Dnešná doba je už raz taká, a ja mávam často pocit, že som 'vyvrheľ' triedy, pretože sa neflákam po nociach, nefajčím, nepijem, chalana som jakživ nemala (a pritom mám na to ešte čas, keďže mám 15)- to sa dnes ale už asi pokladá za nemoderné -.- Ak chceš byť 'cool', asi by si mala chrápať s každým chalanom od 11 rokov, mať každý týždeň iného chalana -.- Aj na mojej škole sa nájdu takéto dospelé detičky -pred pár mesiacmi sa jedno dievča (má okolo 12 rokov) odfotilo nahé vo vani a tie fotky potom poslala nejakému 16ročnému. Neviem, či sa mám nad tým smiať alebo plakať 8-O
V každom prípade- som rada, aká som a radšej budem bez kamarátov alebo si počkám na pravú kamarátku akoby som mala byť v skupine nejakých takých tých 'dnešných 15ročných'. Je to smutné že pubertiaci si takto užívajú život. Ja vidím aj lepšie spôsoby

10 papája papája | Web | 2. června 2014 v 12:56 | Reagovat

Ta dnešní mládež :-D Já jsem vážně ráda, že v patnácti jsem byla mezi lidma, co byli celkem normální a takový kraviny neřešili :-)

11 Em Zet Em Zet | E-mail | Web | 2. června 2014 v 13:06 | Reagovat

Já nevím, s tímhle články souhlasím i nesouhlasím. Ten názor ohledně YouTube mi připadá dost přitažený za vlasy - hej já miluju YouTube proto, že jsem našla kanály lidí, kteří jsou neuvěřitelně vtipní, lidí, kteří mají na něco talent, dokáží natočit skvělá videa, která se lidem líbí.  Podle tvého názoru sleduju YouTube videa, protože se snažím být cool...? :D Ne, já sleduju videa, protože mě to neuvěřitelně baví. Na nich jsem se v podstatě naučila anglicky a i. :-)
Pak to, jak odsuzuješ vztahy založené zprvu na internetovém vztahu. Podle tvého tvrzení je takové seznámení hodné jedenáctiletého člověka - a nebude trvat déle než týden. Inu svého současného přítele jsem na internetu potkala v lednu 2013. O půl roku později jsme se viděli a nyní budeme mít první výročí. :-)
Pak je tu ta škola. Školu jsem nesnášela proto, že jsem byla outsider a každý den si ty dilinky našly něco, kvůli čemu by se mi mohly smát. Taky proto, že ty věci, co jsme se tam učili, v životě nikdy nevyužiju - tento fakt mě odrazoval od učení doma a za několik let jsem se doma v podstatě učila jen na maturitu. Třeba i ti, které kritizuješ, jsou jen znechucení těmi zbytečnostmi. Ále ano, jsou i takoví, kteří na to prostě jen serou bez žádného důvodu. Já jsem se na látku podívala aspoň o přestávce před písemkou :-D Stačilo mi to na dost dobré známky.
Jinak myslím, že je trochu moc odsuzovat někoho, kdo dostává trojky, nemyslíš? Trojka je - dobrá. :D
Myslím, že tento článek není dost dobrý a objektivní, aby visel na hlavní straně blogu. :D Nu, je to ale jen můj názor a tvůj článek zase tvůj názor. :D
Jinak se mi líbí docela styl, jakým je to napsané.

12 crazy-cloverleaf crazy-cloverleaf | Web | 2. června 2014 v 13:31 | Reagovat

Já s většinou souhlasím, až na to youtube. Youtube miluju a trávím tam docela dost volného času, ale tak na druhou stranu chápu, že nic se nemá přehánět. Stejně ale ... ten tvůj názor na youtube mi přijde přehnaný. Toť můj názor.

13 Evushka Evushka | Web | 2. června 2014 v 13:41 | Reagovat

Fúúúha, tak ja som o celú dekádu staršia, ale mám pocit, že keď som mala 15, ten svet nebol tak strašný. Hlavne nebol nejaký facebook, či youtube, aspoň myslím, teraz si nie som istá či v roku 2004 bol youtube. Ale celkovo net bol obmedzenejší.  Zamilovať sa cez net v 11? To som bola buchnutá do spolužiaka. :-D Ale mám 15 ročnú sesterku. Nie je dokonalá, ale zatiaľ sa ako tak drží, hoci neznášam, keď pridá fotku so slovami YOLO, aj keď to myslí sarkasticky. Mnohí mladí som si všimla, že to používajú a pritom ani nerozumejú skutočne pojmu, čo je za tým, každý sa tým oháňa, ale neuvedomuje si, že keď chce žiť život ako keby bol jeho jediný, tak musí sakra veľmi myslieť na budúcnosť. Haha, tak to bude teda život, keď raz budem mať 15 ročnú dcéru, či syna. :-D Predpokladám, že to pôjde dolu vodou s mladistvými, takže sa absolútne neteším na to, čo ma možno raz čaká.

14 Inja Inja | 2. června 2014 v 14:19 | Reagovat

Máš naprostou pravdu. Já patřim mezi ty 15cti letý, ale neplatí tu o mně žádnej bod. Já takový lidi naprosto nechápu. A asi ani nikdy nepochopím. Kolikrát jsem řikala spolužačkám ať se ve škole trochu snažej. Jim to je, ale úplně jedno. Hlavně že učitelovi řeknou co chtěj víc je nezajímá.

15 dombabas dombabas | Web | 2. června 2014 v 14:32 | Reagovat

Mám 15, takže keď som uvidela titulku článku na blogu, automaticky som naň klikla. V poslednej dobe totiž vídavám neskutočné množstvo ľudí, ktorí odsudzujú kohokoľvek vo vekovej hranici od 13-17. A to prevažne dievčatá. Všetky 13-17 ročné dievčatá sú podľa nich automaticky tupé, fanúšičky Justina Biebera a One Direction bez vlastného názoru a ako cez kopirák. A už ma to nebaví počúvať. Ja niesom taká! Nebaví ma, ako ma všetci za "tie dievčatá" považujú. To, že ich je väčšina a prevažujú neznamená, že sme také všetky.

Nepáči sa mi, keď nás niekto radí do skupín ako slepice v závodnom priemysle.  Som taká aká som, so svojimi vlastnými názormi. A ak ma má niekto súdiť podľa veku, tak je to úbožiak.

Ani do jednej skupiny, ktorú si menovala nepatrím. Nevravím, že nemám facebook, neprepadávam sledovaniu anime a netrávim 70 percent svojho dňa so slúchadkami na ušiach (mimochodom aspoň mi v nich hrá niečo poriadne a nie tí "speváci" ktorých som vyššie spomínala)Ale to neznamená, že... Škoda reči. Aj tak by som sa len opakovala. Na jednej strane chápem tvoje rozhorčenie, pretože aj okolo mňa sú takíto ľudia a mám ich plné zuby. Ale nakoniec si musíme uvedomiť, že my sme my, oni sú oni a porovnávať sa s niekým, povyšovať sa nad ním, alebo sa voči nemu ponižovať je strata času!!

16 Desirée Lydon Desirée Lydon | Web | 2. června 2014 v 14:38 | Reagovat

A zase bych neházela všechny do jednoho pytla. Jasně, když ti je 15, jsi v pubertě a chováš se hloupě, ale z nám spoustu normálních lidí (na drouhou stranu i spoustu těch, které jsi popsala, kteří i v patnácti působí rozumně. Netvrdím, že jsem to byla já, možná ještě ani teď nemám rozum, to ať posoudí ostatní, ale nemůžeš někomu říkat, že je pitomej jenom proto, že je mu 15. Taky ti bylo 15 ne?

17 LuSsy LuSsy | Web | 2. června 2014 v 14:42 | Reagovat

Já už patnáctiletá dávno nejsem, ale abych se přiznala, já jsem vždycky vyčnívala z davu a pokaždé se našel nějaký člověk, pro kterého jsem byla trnem v oku, takže asi tak.
Jak já vidím patnáctileté lidi? Já ani nevím. S žádnými takovými mlaďochy se nesetkávám, tak nemám možnost si udělat názor na tuhle skupinku lidí. Ale silně pochybuju, že úplně všichni jsou posáni v tomhle článků. Podle mě v každé generaci existují takoví lidé.
Bohužel všechny body, které tady píšeš, jsou spíš zhoubou lidstva samotného, než jenom patnáctiletých. Lidé zpohodlněli.
Ona ta perverznost... :D Někdy některé věci vyzní blbě a pak se tomu zasmějeme. :D A o hláškách... my si spíš říkáme hlášky z našich oblíbených parodií, ale tak aby se hodily do nějaké situace. :D
Já bych to sebepoškozování neshazovala. Každý máme své problémy a každý je jinak citlivý. Samozřejmě mám na různé důvody jiný pohled, ale kdo ví, jestli nemají i jiné problémy a když už si myslely, že někoho našly, tak zjistily, že i on je podvodník.
Převlíkání kabátů je snad všude. Takoví lidé existují už od pradávna - hlavně aby oni se měli nejlíp.
Nemám ráda slovo "normální". Ať jdou s tím slovem do háje. Podle nich je normální podvádět svého přítele/přítelkyni a nedejbože dlouholetého manžela/manželku, kouřit, chlastat do němoty každý víkend, že ženy nemají svá práva a patří do kuchyně, pokud nemáš míry 90-60-90 tak jsi buď tlustá a nebo vychrtlá, zmlátit slabšího a i mladšího jenom proto, že je to pro ně zábava... Né, díky. Já nechci být normální ani za mák. ;)
U toho posledního příkladu... Takových lidí je mi upřímně líto. Vůbec nemají život. Žijí tím, že se zaobírají životy cizích a přitom ty své promarní. Je to smutné.

18 Kelíns Kelíns | E-mail | Web | 2. června 2014 v 15:02 | Reagovat

Urazila jsi moji věkovou kategorii. :D
Ale teď vážně holka, kde to sakra žiješ? Nevím kolik ti je, ale patnáct asi ne, že? Nebo chodíš někam na zvláštní školu, že se pohybuješ jen mezi těmito lidmi?
Pokud se kolem tebe potulují jen tyhle typy člověka pak tě tedy upřímně lituji. Je mi patnáct a já a moji přátele nejsme ani jeden z těchto typů.
Samozřejmě, že takový lidé, o kterých píšeš jsou. Ale možná je to jen obraz a když je poznáš blíže, názor změníš.Všichni plavou s proudem, plavat proti němu nejde moc dlouho. Nevím podle čeho takto soudíš, ale jestli jen podle toho co vidíš, tak to není moc hezké. Jde o to v jakém kolektivu se pohybuješ a také o přísloví podle sebe soudím tebe.

19 Marillee Marillee | E-mail | Web | 2. června 2014 v 15:45 | Reagovat

Upřímně, takovéhle chování bych spíš přiřadila k těm pod 15 let, tedy čerstvým puberťákům :D Samozřejmě že tu jsou i takoví 16 letí, ale ty jsou potom spíš líní něco z uvedeného vůbec dělat :D:D

20 Seiya Kuroi Seiya Kuroi | E-mail | Web | 2. června 2014 v 16:02 | Reagovat

Já ybch měla připomínku k věku, jsou to spíš děti okolo třinácti let, ale jinak souhlasím :)

21 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 2. června 2014 v 16:22 | Reagovat

Možná budu ukamenovaná všemi těmi ultrauvědomělými lidmi, ale podle mě to vidíš až moc černě :-)
Jo, neříkám, že se lidé, jaké popisuješ v článku, mezi patnáctiletými nevyskytují, ale to většinou bývají prostě ta nejhlasitější... telata. V patnácti už přece jen lidi trošku vyspívají. To, že ti nejhorší jsou vidět nejvíc, neznamená, že se tak chovají všichni.
K tomu řezání se - ono to nemusí být jen kvůli "pitomému týdennímu vztahu". Pokud se už člověk odhodlá si sáhnout na tělo, obvykle to bývá něco vážnějšího. Navíc, každý je jiný a ne všichni vydrží stejnou psychickou zátěž. To, co někoho sotva rozhodí, může druhého dohnat k tomu sebepoškozování.
Trojky - to není špatná známka. Teď mám taky trojky a vím, že minimálně u fyziky s tím moc neudělám. Není to tak, že bych sbírala prostě ve všem trojce - některé předměty mi prostě jdou víc a jiné ne. Když člověku něco nejde, otráví ho to. Proto se možná pak ani nesnaží. :-)

22 Lucy Lucy | Web | 2. června 2014 v 16:27 | Reagovat

Naštěstí znám lidi v mém okolí, kteří ani do jedné skupiny nepatří a jsem ráda, že mezi  ně nepatřím ani já. Díkybohu, že mám normální kamarády :D z tady těchto lidí se mi zvedá kufr, absolutně je nechápu-jak někdo takové chování může myslet vůbec vážně?
Ale musím bohužel souhlasit, protože to zároveň dost lidí, které znám,vystihlo.. Nesnáším to. Nesnáším ty lidi, co kouří za účelem vypadat drsně (škoda, že to vypadá spíš odporně-hlavně u mladých holek), pijou každý pátek a sobotu, vymetají kluby, vyspí se s někým, koho znají pár hodin, a nezapomenou pomlouvat každého, kdo jim přijde divný, nebo nevypadá podle jejich představ. Zbývá doufat, že z toho vyrostou. :-?

23 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 2. června 2014 v 16:37 | Reagovat

Ach...no a co? Nikomu nic neni do cizího života...

24 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 2. června 2014 v 16:46 | Reagovat

Na 100% jsem to první, vykašlat se na vše je nejlehčí co může člověk udělat..tak proč to neudělat :D
Velmi špatně zkušenosti mám s typem číslo čtyři..stala jsem se objetí..vše jsem měla špatně oblečení..účes..prostě vše..ale nu což už je vše zase v pohodě ;)

25 Radfordová Radfordová | Web | 2. června 2014 v 16:53 | Reagovat

Heh... přesný. Pokud celej svět nepadá, proč se vzrušovat? :D doma se vesele hroutím... :D jen to není zrovna kvůli klukovi. Jinak asi nedělám nic z toho, některé věci mě dost štvou, ale co dělat, hm? :D
Pěkný článek :)

26 ikik ikik | Web | 2. června 2014 v 16:56 | Reagovat

Souhlasím. Dnešní "puberťáci" mi připadají namyšlení, líní, mnohdy i pěkně sobečtí...a tak dále. Denně potkávám lidi typu: "Pokud na sobě nemáš hadry za pět tisíc, jsi nula". Pokud na to mají tak ať si to koupí...ale jestli si myslí že tím založí nějakou "lepší komunitu"..tím jejich povyšováním se nad ostatní a vůbec celkově, zřejmě se mýlí.  Ale dle mého názoru se na světě najde ještě spousta lidí, kteří nikoho nesoudí podle vzhledu, nejsou nějací machři co denně řvou na učitelku a nespamují svými fotkami facebook. Stačí jenom hledat ^^

27 Aly Aly | Web | 2. června 2014 v 17:01 | Reagovat

Znám takové lidi... několik jsi tady přesně vystihla a myslím, že nejvíc se ti povedlo to "rebelsky awesome" - to bylo skvělé přirovnání, protože tak se chová hodně lidí kolem mě :)
Ten poslední odstavec je plný pravdy...určitě je život o něčem víc, než o lajkách :)

28 Amaya Amaya | Web | 2. června 2014 v 17:16 | Reagovat

Súhlasím s tebou. Aj ja mám chvíle, keď už chcem na všetko srať, ale to je väčšinou len vtedy, keď už som vážne unavená. Tiež ma serú ľudia, ktorí nemajú totálne žiadnu snahu a tí na Facebooku sú špeciálne ... radšej na nevyjadriť. Teraz zo seba robíme my 15-roční to, čím nie sme, ale smutnou správou je to, že za nami prichádza generácie ešte horšia.

29 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 2. června 2014 v 17:19 | Reagovat

"Pak jsou tu lidi,kteří si myslí že sežrali svět a když na jejich povíšenost někdo upozorní,cítí se dotčení..." - um... povýšenost :D když on ten svět chutnal taaak dobře.

Jinak s tímto článkem nijak zvlášť nesouhlasím. Tohle je obyčejné škatulkování. Je mi 17, takže svůj 15 rok mám stále v dobré paměti. A tohle nejsou lidé které jsem potkávala a viděla kolem sebe.
A pokud tací jsou lidé kolem tebe, zkus se podívat pod tuhle vnější skořápku. Uvědomíš si význam jejich chování. Lidi jsou jako cibule (fenykly a zlobři :D ), mají vrstvy. To, co vidíš, je jenom šlupka a maximálně vrchní vrstva. Možná kdyby ses pokusila podívat pod další vrstvy, začala bys to vnímat jinak.
Lidé nejsou jednoduší tvorové. Žádný z nich. Spousta věcí nás formuje a nemůžeš prostě vzít škatulky a narvat tam lidi, které tím nějak odsoudíš.
Nebo vlastně můžeš.
A pak budeš stejná jako zbytek světa.

Všichni plavem s proudem, protože jakákoliv deviace (záporná i kladná) se trestá. Společnost podporuje pouze úspěšnou socializaci, protože ovečky se jim nejlépe hodí ^.^

[8]: A většina takových lidí si udělá blog aby o tom mohla psát a upozornit svět o tom jak moc jsou jiní a vyspělí :) To znám (pozorováno na sobě) ...

30 Monica Otmili Monica Otmili | E-mail | Web | 2. června 2014 v 17:21 | Reagovat

... Však oni z toho jednou vyrostou. :-) Když se ohlídnu za sebou, co su vyváděla v jedenácti či třinácti, tak si říkám, že patnáctka už je slabý odvar.

Na druhou stranu čím dál častěji narážím na lidi, kteří byli či jsou v patnácti naprosto normální.

31 Lillen A. Blake Lillen A. Blake | Web | 2. června 2014 v 17:29 | Reagovat

Bod 1 - uznávám, že nejsem zrovna prototyp pilnosti - nicméně jsem docela poctivá. Když se máš ale denně něco učit, pořád máš do školy "co dělat" - tak se snažíš někde "urvat čas pro sebe". Jako dělám, snažím se... ale fakt, někdy už mi z toho "hráblo" (A to je mi víc než 15)...

Ten pocit "zapadnutí do kolektivu".... jsem měla asi ve třinácti. V patnácti jsem byla odepsaná - takže už jsem neměla kde a o co se snažit :D
Ale jsem za to ráda, posune tě to dál.

Třeba dneska bych už "sebe samu" - nebo spíš "to co mám nahoře v žebříčcích" za nějaké týpky, co si narvou cigáro do huby, do druhé vezmou flašku a do třetí nějakej pochybnej časopis nevyměnila.

Naučila jsem se "být taková jaká jsem" a být taková za všech okolností. Nedělat ze sebe chameleona - i když po tobě lidi půjdou. Nemají rádi, když se někdo vymyká.

Ale já prostě NECHCI být jako ostatní - v případě, že se mi to nelíbí.
Takový typ, abych mermomocí "vybočovala z davu" taky nejsem.

Prostě se snažím žít si podle svého.

32 izuleasasetka izuleasasetka | Web | 2. června 2014 v 17:39 | Reagovat

přesně, taky si připadám, že jsem nějaká divná :D nechtěla bych pořád jenom sedět u počítače, to by mě nebavilo :D radši sportuju :3

33 Anne-chan Anne-chan | Web | 2. června 2014 v 18:06 | Reagovat

Jééé konečně někdo kdo to vidí stejně xDDD když se podívám na to, co jsi tady vypsala, tak znám skoro všechny takové typy.. A abych pravdu řekla, lezou mi krkem!
Moje spolužačka (fákt hodně s ní tříská puberta jinak si to vysvětlit nemůžu) vleze ráno do autobusu, tváří se hroozně otráveně a znuděně, ve škole oblejzá kluky (chudáci by jí nejradši zabili) taky je hnusná na učitele, hlavně na učitelku češtiny (je to taky zástupkyně) na to jak je přísná si u ní dovolí vážně hodně.. balí učitele na němčinu x.x furt říká jak je tlustá (to mě opravdu hodně štve tyhle kecy, ale nikdo tohle neříká tak často! ) furt mele jak má hlad a při tom nesní ani blbej kousek chleba D:  nakonec to vyvrcholí tím že na cestě domů vyhodí nějaký děti z pětky v zadu v autobuse "protože tam můžou sedět jenom deváťáci přece!" a doma se nudí natáčí jak prší.. dá si to na fb.. pak si zajde s ostatníma ze třídy co bydlí ve stejné vesnici na vodnici a tím to hasne.. jo možná ještě sleduje Goga protože jeho hlášky a cokoliv co on kdy řekl slyším denně ._.

  taky nechápu tyhle lidi xDD co z toho mají xDD smějou se jenom hloupostem, nic neberou vážně no ._.
  holt to budou mít v životě asi těžký..   ._.

34 Nikol Grooving Nikol Grooving | 2. června 2014 v 18:13 | Reagovat

No, musím říct, že mi je 15 a spíš mám tolik starostí jako dospělý. Do školy se učím, ale díky tomu, že si ty informace nějak zapamatuju z hodiny nesedím u učebnic furt, problémům se nevyhýbám a jsem docela hodně zodpovědná. Chodím všude na čas apod. Akorát poslední dobou začínám docela rezignovat, protože to stejně nikdo neocení.. :)

35 Sarinka Sarinka | Web | 2. června 2014 v 18:22 | Reagovat

Mám 15 a aby som bola úprimná, nemôžem so všetkým súhlasiť :) Ale s čistým svedomím ti poviem, že som sa v "Pak jsou tu lidi,kteří si myslí že sežrali svět a když na jejich povíšenost někdo upozorní,cítí se dotčení a vyřeší to tak,že ty skončíš v jeich hlavě jako ten zlý." sčasti našla :)

36 Clawynka♥ Clawynka♥ | 2. června 2014 v 18:28 | Reagovat

Neumíš náhodou číst myšlenky? Přesně tohle samé si myslím. A teď jsem moc ráda, že nejsem jediná, která má tento pohled na věc. Minimálně na 1 člověka padnul vždy jeden popis. Bohužel je to pravda. :-( BTW abyste si nemysleli, mě je také 15. :-D

37 Panra Panra | Web | 2. června 2014 v 18:32 | Reagovat

Nerada bych Tě, drahá autorko, nějak urazila, ale chybí Ti tam skupina "Ti, kteří si myslí, že jsou strašně originální.". Takoví lidé jsou možná jiní, možná jsou moudřejší a třeba se mezi ně řadíš, ale já se zatím setkala spíš s těmi druhými "originálními", kteří jen nedohlédli dál než k prvnímu dojmu a kritizují lidi, o kterých netuší jací jsou.

38 Ellis Ellis | Web | 2. června 2014 v 18:36 | Reagovat

Nemyslím si, že teenageři mají jen ty záporné stránky. Znám spoustu fajn lidí, kterým je od třinácti do sedmnácti a jsou to moji dobří kamarádi, aniž by snad měli fb a když už, tak na něm rozhodně nesedí každý den hodiny. Možná je to tím, že se pohybuju v určitém okruhu lidí, kteří mi přijdou zajímaví a tak si je k sobě pustím blíž, abych je mohla lépe poznat, učit se od nich a spolu s nimi ŽÍT. Upřímně nemám ráda pasivní lidi, neupřímné lidi a ty, kteří se snaží za každou cenu dostat do toho "best in kolentivu" který je následně zničí, byť původně byli třeba zajímaví a  originální.
Záleží jen na tom, jaké lidi si k sobě pustíš. Je na tobě, s kým a jak budeš trávit volný čas. Můžeš ho zabít tím, že budeš hledat ty nezajímavé lidi kolem sebe a pak na ně nadávat, nebo si najít pár dobrých kamarádů, kteří mají charakter a jsou to zajímavé osobnosti, se kterými stojí za to jít bok po boku... ;)

39 Rose Violent Rose Violent | Web | 2. června 2014 v 19:00 | Reagovat

Nemám moc tohle ráda. Ten přístup "já jsem ta jiná a nechápu vás a musím rozepsat analýzu toho, jací jste hrozní". Navíc mi přijde, že odstavcem o lidech povrchních, co se povyšují a kritizují jsi se tímto článkem trochu zařadila. Protože detailně si pošmáknout na lidech, popsat jejich typy a jak je to hrozné... Nepřijde mi, že bys tím nějak vyjadřovala rovnost.

Ovšem neříkám, že s ničím nesouhlasím a nepokrytecky přiznávám, že něco z toho jsem já. Mám špatné známky a sice by mi nevadilo mít lepší, ale není to pro mě priorita. Priorita jsou pro mě jiné věci a nepřisuzuji škole takový význam. Je možné, že jednou si budu říkat, jak jsem byla blbá a že jsem tomu měla dát víc, ale teď to tak cítím a dokud mě to nezačne hodně srát a nezačnu s tím něco dělat, tak to tak bude. Na škole mi prostě tolik nezáleží. A je fakt, že taky dělám dost perverzní vtipy, ač teda hlášky z YT a FB dle mého nijak extra snad nepoužívám, taky to nemám ráda. A taky souhlasím, že někteří jsou až moc drzí na učitele. Já neříkám, že nemůže nic říct a zvlášť když je to odpodstadněná stížnost, tak s tím jsem v pohodě.  Ale aby se soudili o blbost a divili se, že učitel jim něco zatrhne, tak to mi přijde moc. Ač ani já nejsem svatá, ale nemyslím si, že za každou cenu držkuju. Taky je fakt, že se snažím lidem zalíbit. Taky to dělám hodně podvědomě si myslím. Ale zalíbit nemyslím změnit styl oblékání, hudby, názory, ... to ne. Zastávám pořád své názory, hudbu a oblékání... přijde mi, že se oblékám víc holčičně :D, ale samozřejmě je to spíš o mém vkusu. Není to, že bych si řekla, že je gympl plný upravených holek, tak teď budu chodit jak ze žurnálu. Je to podle mě věkem, takovou největší módní divočinu mám možná za sebou. :D Ale spíš se jim podbízím nějak... že postupně vycítím, co říct, čemu se smějí, co radši neříkat a tak. Ale ne, že bych v něčem lhala. Vypisovat jsem to nemusela, jen se poslední dobou snažím vyhnout pokrytectví, seč můžu. Ale to je jedno. Teď si možná říkáš potrefená husa nejvíc kejhá, ale je tam spousty věcí, které nedělám nebo s nimi i souhlasím, ale jak jsi to napsala je přesně ten styl, co mi přijde povrchní a sice nekouřím, ani furt neříkám něco negativního na druhé a nevím co, ale je to jejich věc a pokud oni neuráží tebe a nehejtí tě, tak nevím, proč bych jim měla hodnotit život.

40 Chloe~ Chloe~ | Web | 2. června 2014 v 19:06 | Reagovat

Něco sedí, něco ne. Asi záleží na tom, v jakém prostředí kdo žije. Ale snad v každém případě jsem dokázala rozpoznat někoho ze svých spolužáků.

41 Raina Raina | Web | 2. června 2014 v 19:16 | Reagovat

Ono to není tak, že by se většina mládeže chovala tak, jako se teď chová. Mně je například těch uvedených 15 a znám spoustu lidí, co se takto vůbec nechovají. Ono je to jenom o tom, že ti "swageři (či jak se nazývají)" se více projevují.
Když přijdete do společnosti, uvidíte, jak se někdo chová přesně podle tohoto popisu. Všimnete si ale, že v pozadí je spousta těch lidí, kteří mají k takovému chování daleko?
Na internetu se projevují ještě více; proč by taky ne, internet slouží k tomu, aby se lidé projevovali. Problém opět spočívá v tom, že ten v uvozovkách zbytek -ti obyčejní- nad nimi jenom mávnou rukou a nemají potřebu se s nimi zabývat či přispívat do takové konverzace.

Na světě vždycky byli s prominutím tupci, jenom neměli takový prostor se projevit/ukázat lidem svůj "talent" :D. A přesně tuhle potřebu jim naplnil internet...

42 Faint Faint | 2. června 2014 v 19:24 | Reagovat

Ja myslim, že si sem dala samé negatíva :) kde sú ľudia, ktorí sa o niečo snažia? :) športujú, chodia na súťaže alebo proste robia čo majú radi a čo ich nnapĺňa? :)

43 lufi-peace lufi-peace | E-mail | Web | 2. června 2014 v 20:08 | Reagovat

Joo, tím posledním typem jsi to vystihla... Super článek, ale naštěstí jsem se ani v jednom nepoznala xD Koneckonců už mi není 15... xD

44 sbnm sbnm | E-mail | Web | 2. června 2014 v 20:09 | Reagovat

Jelikož jsem nečetla ty všechny nade mnou tak nevím jestli nebudu jen opakovat to co už řekli jiní, ale mám úplně stejnej pocit. Mimochodem nejsou to jenom patnáctiletí, většina těchto typů lidí se vyskytuje i ve vyšších věkových skupinách,  třeba naší třídu si vystihla dokonale. Často si přijdu tak, že vůbec nikam nepatřím a jsem úplně mimo, snažit se zapadnout je ztráta času :). Ale určitě se najdou i fajn lidi a i ti co patří do některé z jmenovaných skupin nejsou k zahození, přece jen každý má svý problémy. Každej je jinej a je třeba se s tím smířit. :-P  :-)

45 surpan surpan | E-mail | Web | 2. června 2014 v 20:16 | Reagovat

Jsem sice už nějakej ten pátek po škole ale myslím, že moc velký rozdíl, mezi dnešní dobou či dobou, kdy jsem před 11 lety byl já 15 ti letý "floutek" :-D, není. Vždycky byli flákači a ignoranti, jen teda facebook a youtube nebyl náš stal života, protože internet ještě nebyl na každém kroku a mobil byl sotva s 4 barvami displeje a dalo se z něj jen volat :-D Ale tak místo brouzdání po netu se šlo ven s krabičákem vína...vždy si lajdáci najdou zábavu :-D Jinak chválím, dobrý článek, dobře se mi četl :-)

46 Janča Janča | E-mail | 2. června 2014 v 20:43 | Reagovat

Máš pravdu, že takových lidí je hodně a taky se tady bude asi hodně lidí naštvávat, ale já s tebou souhlasím. Nechápu ty lidi, co jdou na střední jen aby ji měli a bye. Přece máme jít tam, kde nás to bude bavit, budeme tam aspoň v rámci možností rádi a budeme se snažit. Pak si všichni stěžují na ostatní, že houby dělaj, ale oni jsou to samý, ne-li horší.

47 Yuu Yuu | 2. června 2014 v 20:50 | Reagovat

No, nejsou to jenom patnáctiletí, patnáct mi bude a tenhle problém vídám u spolužáků už déle než rok.

Zas napadlo tě, co oni mají jiného dělat? Možná jsem četla moc knížek o psychologii, ale hlavně těm kopírákům, nemyslíš si, že proto mají důvod? Zřejmě mají v sobě skrytý strach, že nikam nezapadnou, chtějí mít kamarády, proto se plně přizpůsobí (což je na jednu stranu obdivuhodné a na druhou smutné).

Jinak si taky vem, co by ty děcka měly taky jinak dělat. Však je to pohodlné, už je dané, že holka záhodně podobná šlapce na D1 je královna, další šlapky jsou její dvorní dámy a na zbytek se kašle (tak to bylo i ve středověku, holt novověk se v tomto nemění).

Tato doba je dost povrchní, je až nechutné, co si lidé jsou schopní říci, aby dosáhli nesmyslných cílů a přátelství. Již nemá cenu říkat "Když jsem byla malá..." protože v největší pravděpodobnosti je ten dotyčný stejný.

48 Paddy Paddy | E-mail | Web | 2. června 2014 v 20:53 | Reagovat

HOdně přesnej článek... :-D Já v patnácti asi patřila k lidem "ve škole aspoň prolézt, a věnovat se svým koníčkům"... ale momentálně mám 15tiletou ségru a tak bych ráda přidala ještě jeden typ - typ lidí, co se snaží si najít svůj vlastní styl, své místo v životě. Lidi, co se snaží o to, aby byli dobří, protože chtějí v budoucnu dobrou práci a reputaci. Přece jen myslím, že někteří v 15 letech už trochu dospívají a uvažují nad životem rozuměji. I když neříkám, že nemají své "úlety" ;-)  :-D

49 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 2. června 2014 v 21:16 | Reagovat

Ohledně "pervézních vtipů", je pravda, že já vyhledávám k pobavení nevulgární humor, ale občas kvůli nějakému sprostému slovíčku, nebo parodující lechtivé scénce (povětšinou kreslené), také vyprsknu chvíli. Ono to podle mě to "tlemení" k puberťákům prostě patří. Když mi bylo kolem 14 let, nechápala jsem to protože jsem byla jiná, ale dneska uběhly skoro tři roky a já na to koukám s nadhledem. Ono je lepší se tomu smát teď v náctiletém věku, než až nám bude třicet a bude to opravdu nelibě "zvláštní" :D, nad puberťákem se takhle nikdo nepozastaví tolik jak nad dospělým člověkem, ale musíme říct- všeho s mírou
K dalšímu bodu. Lidé se vždycky snažili tak nějak zařadit. A i když člověk nepatří k většinovému stádečku, ale k nějaké subkultuře (otaku, goth...) také se svým způsobem přizpůsobuje, je to trochu jiné, ale je to. Ono jde dle mého o to, aby se lidé přizpůsobovali, tak jak jim to vyhovuje. Jsme společenští tvorové a bez těch ostatních se málokdo obejde.
Jinak s posledním máš dosti pravdu, takhle funguje většina a z toho se mi dělá zle. Buď jsou tak zabednění, že jim to vážně vyhovuje anebo to dělají kvůli většině a uvnitř jsou nešťastní :-?

50 yuu yuu | Web | 2. června 2014 v 21:30 | Reagovat

Promiň kámo, ale k tomuhle článku mám spíš negativní postoj :D
Jo, je fakt, že tě takovýhle lidi můžou srát, taky mě serou lidi, co řeší:
1) váhu,vzhled 2) popularitu 3) party,party,weeeed
ale nemůžeš tvrdit o holce, která měla ten týdenní vztah s klukem, že je kráva, protože se řeže... třeba ho znala dýl, třeba do něj byla dlouho zamilovaná, třeba jí dal konečně šanci a hned ji zase odkopl, jak můžeš vědět, jak silná dokáže být láska?
Jo,taky seru na věci, když to jde jednodušší stranou, ale třeba ten někdo má problémy v rodině, kvůli které na tom není psychicky dobře.znám takovýho kluka.byl úžasnej atlet a teď je z něj fetka.
a nedělej jako kdyby ses ty sama nechtěla někam zařadit :) každý potřebuje svoji "partu/komunitu", ve které se nebude cítit vyvrhelem, ve které se bude cítit fajn :) ty seš třeba,hádám, v otaku komunitě, ne? :D já k ní taky patřila, ale teď mě anime a manga moc nebere :D krom NgNl :D to je mrda :D
ale jinak fajn, fajn ..některé body jsou okay, ale přijde mi, že tady házíš skoro všechny děcka do jednoho pytle a soudíš je, aniž by ses nad tím nějak víc zamyslela, já bych se takovýmhle článkům vyvarovala..
a nebo mě to trošku urazilo, protože si stále myslím, že mi je pořád 15 :DD
ale třeba napsat článek o tom, jak bys vyfackovala 10-13 kidy, protože si o sobě myslí, jak mají velký "swag" a jezdí na skatu, jen aby byli zajímavý a holčičky, co se malujou jak lehké děvy, by se mi líbil :D

51 Ellie Ellie | Web | 2. června 2014 v 21:35 | Reagovat

Myslím že se tohle všechno netýká jenom patnáctiletých, ale máš v tom naprostou pravdu :/

52 Darkness ღ Darkness ღ | Web | 3. června 2014 v 7:08 | Reagovat

Musím souhlasit s Ellie. Nemyslím, že se to týká jen této skupiny lidí a tím je to o dost smutnější.

53 Eliška Eliška | E-mail | Web | 3. června 2014 v 8:54 | Reagovat

Ehm... Nevím, jestli jsem jediná kdo si to myslí, ale poslední dobou vídám, že většina blogerů si jen na něco stěžuje, něco nemají rádi, vidí zlo v každém kdo má Facebook a myslí si, že každý patnáctiletý člověk je harant co má zájem jen o marihuanu nebo PC a kosmetiku.
Myslím, že takhle to není. Ne všichni jsou stejní a klidně se s tebou vsadím, že většina těchle "patnáctek" má nějaké zájmy a koníčky, kterým se věnuje - jako třeba ty blogování a já kynologii.
Jo, uznávám, že také nemám ráda spolužáky/spolužačky kteří jsou hrubí na učitele a je jim úplně jedno, že právě propadají, nebo že na ně "hučí" jejich učitelka, to mě dokáže naštvat, ale takového člověka znám jen jednoho ;).
Každopádně, dole jsi napsala, že ne všichni jsou takoví, tak aspoň to :-D.
Jaký jsem JÁ typ? No, většinu času asi trávím se psem, na soutěžích v KK nebo v knihkupectví - tam bych dokázala sedět hodiny :D :D. Když má člověk něaké zájmy, je to rozhodně lepší než celý den sedět u PC nebo jen tak ležet na posteli :D.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Mrkněte se do rubrik na to co vás zajímá:)
Děkuji za návštěvu,NikiScary.